Logo

    adaptacja

    Explore "adaptacja" with insightful episodes like "Dziecko idzie do placówki: adaptacja w grupie rówieśników. | Jak Nauczyć Dziecko Show", "Kraina Słodyczy 1. Księżniczka Czekoladka", "Po czym poznać dobry żłobek?", "Książki dla dzieci wspierające adaptację" and "44. Jak wspierać relacje dziecka w szkole i przedszkolu?" from podcasts like ""Jak Nauczyć Dziecko Show", "Misiowanki - mądre bajki dla dzieci", "Codziennik Rodzica - Karla Orban PsychologRB", "Aktywne Czytanie - książki dla dzieci i młodzieży" and "Rodzice, Rossnę!"" and more!

    Episodes (8)

    Dziecko idzie do placówki: adaptacja w grupie rówieśników. | Jak Nauczyć Dziecko Show

    Dziecko idzie do placówki: adaptacja w grupie rówieśników. | Jak Nauczyć Dziecko Show

    Twoja pociecha nie ma jeszcze ulubionej koleżanki? To normalne. Twoje dziecko jest nieśmiałe? Nic w tym złego! Co robić, by motywować dziecko bez przymuszania i wspierać je w nawiązywaniu nowych znajomości. Posłuchaj!

     

    W tym odcinku:

    • o odnajdywaniu się w grupie rówieśników i nawiązywaniu nowych znajomości w grupie lub klasie,

    • uspokajam, że trudności w nawiązywaniu kontaktów to rzecz zupełnie normalna i da się przez to przejść,

    • dlaczego moje dziecko wstydzi się podchodzić do obcych dzieci?

    • co robić, aby wspierać dzieci w poznawaniu rówieśników,

    • czego absolutnie nie robić w momencie, gdy nasze dziecko ma problemy lub jest nieśmiałe,

    • szkodliwość komunikatów, które powszechnie są uznane za normę (z przykładami),

    • motywacja vs przymuszanie – cienka granica,

    • “muszę” i “powinienem” jako ciche narzędzie przekraczania,

    • wskazówki, jak wspierać dziecko w poznawaniu innych dzieci,

    • sprawdzone sposoby na tworzenie sprzyjających warunków do tworzenia nowych znajomości.

     

    Po czym poznać dobry żłobek?

    Po czym poznać dobry żłobek?
    W związku z premierą książki "Żłobek, babcia, niania czy ja sama?" zapraszam na najbliższy odcinek Codziennik Rodzica: Po czym poznać dobry żłobek? 🙂 Rozmawiamy o bliskościowych żłobkach, wybieraniu między tym, co pożądane, a tym co dostępne i potrzebach małych dzieci i ich rodziców 🙂

    Książki dla dzieci wspierające adaptację

    Książki dla dzieci wspierające adaptację
    #ksiazkidladziecioprzedszkolu #dzieckoidziedoszkoły #wsparciepsychicznedladzieci #ksiazkidladzieci #przedszkole #szkoła

    Pokazuję tu książki, ale też opowiadam sporo o tym, jak wesprzeć dzieci we wrześniu. O co pytać, co sobie darować. Dbamy o poczucie bezpieczeństwa, rozumienie nowej sytuacji i adaptację do zmiany.

    https://aktywneczytanie.pl/ksiazki-wspierajace-adaptacje-i-powrot-do-przedszkola/

    Moja pierwsza wyszukiwanka PRZEDSZKOLE, Papilon
    Seria „SPEcjalne moce”: autyzm, ADHD, lęki społeczne, dysleksja, Zielona Sowa
    Zgadzam się albo i nie, Debit
    Witaj, przedszkole!, Wilga
    Przedszkole imienia Barbary Wiewiórki, Bajka
    Przyjaźń, Entliczek
    Teraz będziesz kurą, Zakamarki
    Gucio gluten
    Seria o przygodach Rysia i Krzysia
    Dago i Lo. Przedszkole, Tashka

    ------------------------

    Nazywam się Anna Jankowska, jestem pedagożką.
    Moje miejsca w sieci:
    👉 blog i podcast Nie tylko dla mam https://nietylkodlamam.pl
    👉 blog i podcast Aktywne Czytanie – książki dla dzieci https://aktywneczytanie.pl/

    Jeszcze więcej książkowych inspiracji znajdziesz tutaj:
    👉 Grupa Aktywne Czytanie – książki dla dzieci : https://www.facebook.com/groups/aktywneczytanie/
    👉 Instagram o książkach dla dzieci i rodziców: https://www.instagram.com/ksiazki_aktywneczytanie/

    44. Jak wspierać relacje dziecka w szkole i przedszkolu?

    44. Jak wspierać relacje dziecka w szkole i przedszkolu?

    Cześć, rodzicu! Witaj w podcaście Rodzice, Rossnę! Nazywam się Ola Iwacz, jestem mamą, psycholożką dziecięcą i ekspertką w programie Rossnę! Pierwsze dni w przedszkolu i szkole, czy powrót do placówek po wakacjach… Dla nas rodziców ważne jest, żeby dziecko czuło się komfortowo i szybko zaadaptowało. Czy naszym dzieciom łatwo jest odnaleźć się w grupie rówieśników? Moją gościnią jest właśnie nauczycielka – Katarzyna Łukaszczyk, która powie nam, jak wyglądają integracje między dziećmi w pierwszych dniach.

    43. Jak dzieci dbają o higienę w szkole i przedszkolu?

    43. Jak dzieci dbają o higienę w szkole i przedszkolu?

    Cześć, rodzicu! Witaj w podcaście Rodzice, Rossnę! Nazywam się Ola Iwacz, Mamologia. Jestem mamą, psycholożką dziecięcą i ekspertką w programie Rossnę! Jako rodzice uczymy nasze dzieci podstaw higieny, pilnujemy je, aby pamiętały o myciu rąk po korzystaniu z toalety, czy o myciu zębów przed snem. A co się dzieje, kiedy nas nie ma obok? Czy dzieciaki dobrze dbają o higienę w przedszkolu i szkole? Sami wiemy, że to bywa różnie, ale całą prawdę znają tylko nauczyciele. Dlatego moją gościnią jest właśnie nauczycielka – Katarzyna Łukaszczyk.

    Nieodpieluchowane trzylatki w przedszkolu

    Nieodpieluchowane trzylatki w przedszkolu
    Moimi dzisiejszymi gośćmi są Agata Bruj-Wojtyńska, Maria Hornowska-Stoch (psycholożki wspierające "nieodpieluchowane" przedszkola) oraz Sylwia Cała, właścicielka Akademii Uśmiechu w Krakowie, miejsca przyjaznego dzieciom nieodpieluchowanym. Porozmawiamy o najczęstszych mitach wokół nieodpieluchowanych trzylatków, m.in.:
    - Ile takich dzieci przypada na jedną grupę?
    - Kiedy się odpieluchowują, jeśli nie na 3 lata?
    - Czy dzieci nieodpieluchowane gorzej funkcjonują w grupie;
    - Kto je przewija;
    - Czy to rzeczywiście takie obciążenie;
    - Co jest przyczyną akceptowania dzieci nieodpieluchowanych ("po co im to wszystko"?).

    Jak funkcjonować w niepewności emocjonalnie i biznesowo?

    Jak funkcjonować w niepewności emocjonalnie i biznesowo?
    Które emocje dodają nam energii, a które ją zabierają? Czemu powinniśmy docenić rolę złości w naszym życiu? Jak poszerzyć naszą perspektywę, gdy musimy zaadaptować swój biznes do nowych warunków? Jak zdjąć presję przy realizowaniu celów? O tym wszystkim w najnowszym podcaście z cyklu DNA SuXesu opowiadają Olga Kordys Kozierowska i Jakub B. Bączek.

    Czego dowiesz się z tego podcastu?
    - jak uwolnić emocje,
    - do czego służą emocje,
    - które emocje dodają energię, a które je zbierają,
    - dlaczego złość w życiu jest nam potrzebna,
    - jak poradzić sobie ze złością,
    - jak otworzyć się na zmianę,
    - jak poszerzyć swoją perspektywę i wyjść z działania tunelowego,
    - czym jest intencja paradoksalna,
    - jak cel zadaniowy i cel wynikowy wpływają na presję.

    Gościem Olgi Kordys Kozierowskiej był Jakub B. Bączek – trener mentalny i biznesowy, właściciel kilku firm, autor kilkunastu książek. Dzięki sukcesom, które osiągnął w przedsiębiorczości, doszedł do etapu wolności finansowej. Jego felietonów możesz słuchać w najnowszej aplikacji „MyOla” Fundacji Sukcesu Pisanego Szminką.
    Logo

    © 2024 Podcastworld. All rights reserved

    Stay up to date

    For any inquiries, please email us at hello@podcastworld.io