Logo

    odnauczaniadouczeniasie

    Explore "odnauczaniadouczeniasie" with insightful episodes like "EDK#187S: Jak się uczyć? - Anna i Robert Sowińscy", "EDK#185: Jak NIE dać się zagubić, czyli dzieci i poczucie własnej wartości - Kamila Olga Stępień-Rejszel", "EDK#177: Kosmiczne burze neuronowe - Bogusia Mikołajczyk", "ONDU#159: Na zdrowie - Marta Lubaczewska" and "ONDU#156: Co nas czeka w 2023?" from podcasts like ""EduKOSMOS", "EduKOSMOS", "EduKOSMOS", "EduKOSMOS" and "EduKOSMOS"" and more!

    Episodes (34)

    EDK#187S: Jak się uczyć? - Anna i Robert Sowińscy

    EDK#187S: Jak się uczyć? - Anna i Robert Sowińscy
    To już ósmy "solowy" odcinek specjalny w tym roku, w którym rozmawiamy o tym jak się uczyć. Podajemy przykłady z naszych doświadczeń edukacyjnych, dzielimy się pomysłami jak uatrakcyjnić proces własnego rozwoju. Rozmawiamy o miejscach, w których współcześnie możemy się uczyć oraz o tym co nam daje poznawanie nowych ludzi i śledzenie ich ścieżek rozwojowych. To podcast dla tych, którzy myślą o swoim życiu jako niekończącej się ścieżce edukacyjnej.

    ______________________________________
    Jeśli chcielibyście nas wesprzeć jako twórców, zapraszamy na stronę: https://buycoffee.to/ondu, gdzie można postawić nam wirtualną kawę :-) Dziękujemy

    Jeśli interesuje cię plan daltoński, albo chciałbyś/łabyś dowiedzieć się co to jest, polecamy: https://daltonskiewiesci.pl, czyli cotygodniowy list, który trafia do ponad 4 tys. odbiorców a znajdziesz w nim inspirujące treści i nie ominą Cię żadne informacje, które pojawią się w naszych mediach oraz specjalne oferty dla naszych czytelników i widzów.

    Dziękujemy, że nas odwiedziłaś/eś, mamy nadzieję, że nie zapomniałaś/eś zasubskrybować naszego podcastu, za co z góry serdecznie dziękujemy.

    Link do materiałów na temat planu daltońskiego: https://plandaltonski.pl

    Anna i Robert Sowińscy

    EDK#185: Jak NIE dać się zagubić, czyli dzieci i poczucie własnej wartości - Kamila Olga Stępień-Rejszel

    EDK#185: Jak NIE dać się zagubić, czyli dzieci i poczucie własnej wartości - Kamila Olga Stępień-Rejszel
    Czy czujesz, że Twoje dziecko jest zagubione w szkolnej rzeczywistości?
    Czy obawiasz się, że presja szkolnych ocen zbyt mocno wpływa na jego samopoczucie? Jeśli tak, mamy coś, co może Ci pomóc. Zapraszamy Cię na wyjątkowy wywiad na żywo z Kamilą Olgą Stępień-Rejszel, cenioną psycholożką, pedagogiem i edukatorem pozytywnej dyscypliny.

    Kamila Olga jest autorką licznych publikacji w dziedzinie psychologii i pedagogiki, jest także wykładowcą akademickim i prowadzi własną praktykę psychologiczną. Prywatnie jest mamą i pasjonatką NordicWalking. Jest osobą, która nieustannie inwestuje w swoją wiedzę, uczy się od najlepszych i kieruje się w swojej pracy profesjonalizmem i skutecznością.
    Więcej o naszym gościu znajdziesz tutaj: https://kamilaolga.pl

    _____________________________________
    Jeśli chcielibyście nas wesprzeć jako twórców, zapraszamy na stronę: https://buycoffee.to/ondu, gdzie można postawić nam wirtualną kawę :-) Dziękujemy

    Jeśli interesuje cię plan daltoński, albo chciałbyś/łabyś dowiedzieć się co to jest, polecamy: https://daltonskiewiesci.pl, czyli cotygodniowy list, który trafia do ponad 4 tys. odbiorców a znajdziesz w nim inspirujące treści i nie ominą Cię żadne informacje, które pojawią się w naszych mediach oraz specjalne oferty dla naszych czytelników i widzów.

    Dziękujemy, że nas odwiedziłaś/eś, mamy nadzieję, że nie zapomniałaś/eś zasubskrybować naszego podcastu, za co z góry serdecznie dziękujemy.

    Link do materiałów na temat planu daltońskiego: https://plandaltonski.pl

    Anna i Robert Sowińscy

    EDK#177: Kosmiczne burze neuronowe - Bogusia Mikołajczyk

    EDK#177: Kosmiczne burze neuronowe - Bogusia Mikołajczyk
    Naszym gościem była Bogusia Mikołajczyk - nauczycielka biologii i przedmiotów zawodowych z zakresu bioanalityki i farmacji w Zespole Szkół Chemiczno-Medycznych i Ogólnokształcących w Tarnowskich Górach.

    Biotechnolożka, która realizuje mikrobiologiczne pasje z czasów studenckich. Zainteresowanie neurodydaktyką, odkrycie myślenia wizualnego, grywalizacji oraz narzędzi TIK - zaowocowało stworzeniem fanpage'a @Biologusdesignans, na którym chętnie dzieli się swoimi pracami, pomysłami na prowadzenie lekcji biologii oraz opracowanymi grami.

    Autorka rysowanych serii: biologiczne rymowanki, biologiczne SUCHArys, biologiczny bank ikon, ekipa biologicznego wsparcia oraz kalendarz biologa a także motywacyjnych: koty Biologusa i dobre myśli budują. Współautorka nowego cyklu do biologii dla SP wyd. WSIP. Współpomysłodawczyni pierwszego edubota: Fenek – bot od matury z biologii.
    Absolwentka studiów podyplomowych: Biologia w szkole i Kryminalistyka z toksykologią sądową, nagrodzona tytułami: Wakelet Ambassador, Lider projektu Zaproś mnie na swoją lekcję, Promotor ekologii projektu EKO-SZKOŁA. Ambasadorka projektu EkoEksperymentarium. Finalistka Konkursu Nauczyciel Jutr@ 2022. Należy do społeczności grupy SuperBelfrzy RP.

    Jeśli chcesz zobaczyć wersje video z komentarzami uczestników na żywo wejdź na https://youtube.com/plandaltonski

    ONDU#159: Na zdrowie - Marta Lubaczewska

    ONDU#159: Na zdrowie - Marta Lubaczewska
    Jeszcze nigdy nie rozmawialiśmy w naszym programie o urlopie zdrowotnym, z którego w rożnych sytuacjach życiowych mogą skorzystać nauczyciele. Być może sam(a) mierzysz się z tą decyzją. Aby porozmawiać o tym, kiedy i czy warto wybrać ten sposób na ładowanie naszych nadwątlonych baterii, poprosiliśmy Martę Lubaczewską. Marta jest polonistką, która ma za sobą historię, która pewnie zna wielu z naszych widzów. Zaczynając pracę w tradycyjny sposób bardzo szybko zauważyła, że to nie działa. „Metodą prób i błędów zaczęłam wymyślać inne zajęcia, żeby sprawdzić, co pomaga uczniom w uczeniu i na ile zapamiętują to, czego się nauczyły. Metoda skojarzeń oraz lekcje warsztatowe okazała się bardzo skuteczne.

    Jeśli chcielibyście nas wesprzeć jako twórców, zapraszamy na stronę: https://buycoffee.to/ondu, gdzie można postawić nam wirtualną kawę :-) Dziękujemy

    ONDU#156: Co nas czeka w 2023?

    ONDU#156: Co nas czeka w 2023?
    W dzisiejszym odcinku rozmawiamy o minionym 2022 ale przede wszystkim o wyzwaniach na 2023 rok. Nie jest to odcinek bardzo optymistyczny, ale zawsze chcemy przedstawiać sprawy tak, jak się mają.
    Od nowego roku zarejestrowaliśmy się na platformie buycoffee.to, na której możesz dokonać drobnej wpłaty za przysłowiowa kawę, jeśli chcesz w ten sposób podziekować nam za to, co robimy i dać sygnał, że chcesz tego więcej. Oto link do naszego konta: https://buycoffee.to/ondu

    ONDU#154: Jezus w social mediach - s.Benedykta Karolina Baumann

    ONDU#154: Jezus w social mediach - s.Benedykta Karolina Baumann
    Na ostatnią przedświąteczną niedzielę mamy dla Was zaproszenie na spotkanie z s. Benedyktą Karoliną Baumann czyli zakonnica bez przebrania. Porozmawiamy nie tylko o tym, czy można ewangelizować w social mediach? Bądźcie z nami, na tym ostatnim w roku 2022 wywiadzie z ciekawymi ludźmi z edukacji. s. Benedykta Karolina Bauman tak pisze o sobie na blogu https://zakonnicabezprzebrania.blogsp...:
    Jestem dominikanką. Kocham literaturę, teatr, dobre kino. Sztuka jest dla mnie najłatwiejszym sposobem wyrażania tego, co czasem niewyrażalne. Jestem autorką 2 powieści, kilku scenariuszy teatralnych, a nawet... libretta musicalu. Wszędzie, gdzie się pojawiam, zarażam ludzi teatrem, prowadząc zespoły teatralne.

    ONDU#153: Uczenie się przez doświadczanie - dr Beata Komorowska

    ONDU#153: Uczenie się przez doświadczanie - dr Beata Komorowska
    Zapraszamy na wywiad z dr Beatą Komorowską pedagożką z wyksztacenia i zamiłowania. Od 20 lat nauczycielka akademicka, od 2019 roku pełni funkcję kierowniczki Katedry Pedagogiki w Państwowej Akademii Nauk Stosowanych w Chełmie.
    Wraz ze swoim zespołem wciąż poszukuje najlepszych i nowych rozwiązań w procesie kształcenia nauczycieli w profilu praktycznym. Współorganizatorka wielu przedsięwzięć integrujących nauczycieli, studentów i kadrę akademicką, takich jak seminaria wymiany doświadczeń, konferencje naukowo - metodyczne z warsztatami. Interesuje się problematyką wartości w edukacji, szczególnie wprowadzania dzieci w świat wartości.

    ONDU#151: "Cudze chwalicie, swego nie znacie" - Adam Perzyński

    ONDU#151: "Cudze chwalicie, swego nie znacie" - Adam Perzyński
    Od zawsze leży nam na sercu dobro dziecka, w szczególności kiedy trafia do powszechnego systemu edukacji. Propagując koncepcję planu daltońskiego, stworzoną przez amerykańska nauczycielkę Helen Parkhurst, mamy okazję spotykać się, albo czasem tylko obserwować, działania polskich nauczycieli czy dyrektorów. Zdecydowanie jesteśmy za tym, aby szerzyć informacje o dobrych praktykach zarówno ze sfery metodyki jak i organizacji przestrzeni do uczenia.

    Niestety, zdarza się, że zachwycając się pomysłami, które przychodzą do nas z innych krajów, zapominamy o tym, że na własnym podwórku jest też od kogo uczyć się. Dlatego do dzisiejszego wywiadu zaprosiliśmy Adama Perzyńskiego, który w prowadzonej przez siebie Szkole Podstawowej nr 27 im.Dzieci Zjednoczonej Europy robi rzeczy, które mogą w innym miejscach być traktowane jak cuda. Pokażemy Wam jak to się robi, to może pojawią się kolejni naśladowcy?

    Adam Perzyński – nauczyciel wychowania fizycznego, techniki i informatyki z dwudziestoletnią praktyką. Od 2012 roku pełni funkcję dyrektora Szkoły Podstawowej nr 27 im. Dzieci Zjednoczonej Europy w Gdańsku.

    Pomysłodawca, współzałożyciel i skarbnik w dwóch organizacjach pozarządowych, Uczniowskim Klubie Sportowym „Europejczyk” i Stowarzyszeniu Przyjaciół SP 27 „Europejczyk”.
    EDUwariat, pasjonat edukacji, autor wielu innowacji pedagogicznych, stawia na „Działanie nie gadanie”.

    Nauczanie przez działanie to jedno z jego edukacyjnych mott. Od kilku już lat razem ze swoim zespołem tworzy szkołę digitalną i analogową.
    W publikacjach „Szkoły poza horyzont” oraz „Projekt zmiana – od frustracji do satysfakcji z pracy w szkole – warsztatownik” można znaleźć nieco więcej o tym jak oddolnie zmieniać szkołę bez czekania na zmiany od góry.

    Od lat zajmuje się projektowaniem i re-aranżacą przestrzeni edukacyjnych, prowadzi stronę na FB /przestrzenieedukacyjne/. To tam możecie znaleźć filmy, w których opowiada o procesie tworzenia np. jednej z najbardziej rozpoznawlnych sal lekcyjnych Warsztatowni.

    Dwukrotne znalazł się na Lista 100 osób, które przyczyniły się do rozwoju umiejętności cyfrowych w Polsce. Jeden z ekspertów w grupie FB Laboratoria Przyszłości w praktyce.
    Prywatnie, tata czwartoklasisty i studentki informatyki, mąż polonistki, brat pedagożki i syn emerytowanych nauczycieli, wnuk dyrektora szkoły.

    ONDU#147: Nauczyciel w drodze - Teresa Ulanowska

    ONDU#147: Nauczyciel w drodze - Teresa Ulanowska
    Zapewne znacie Państwo, bardzo liczną społeczność szkół, nazywanych „budzącymi”. Możecie też spotkać się z określeniem „szkoła w drodze”. A kim w takim razie jest „Nauczyciel w drodze”?

    Czy uda nam się scharakteryzować ten „gatunek” współczesnego nauczyciela? Czy spotyka się może ze zdziwieniem , że w obecnej sytuacji ekonomicznej tej grupy zawodowej, ma jeszcze ochotę na jakiekolwiek działania? A może w jego stronę kierowane są wyrazy podziwu dla poczynań, które zmieniają obraz edukacji w Polsce?

    Wreszcie jakie ma motywacje i jakie stawia sobie cele, aby wspierały go w drodze do zbudowania swojego mistrzostwa?

    W tę ostatnią październikową niedzielę spotkamy się z nauczycielką, której postawa, osiągnięcia i droga zawodowa może zaskakiwać jak i być wzorem godnym naśladowania. I na 100% jest inspiracją dla tych, którzy „jeszcze w zielone grają”.

    Teresa Ulanowska, trenerka pozytywnej dyscypliny, tak pisze o sobie na blogu kierunekrelacja.pl:

    Jestem absolwentką socjologii, kulturoznawstwa, pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej oraz oligofrenopedagogiki. Od ponad 10 lat jestem też instruktorką ZHP, obecnie prowadzę gromadę zuchową i zajmuję się kształceniem kadry. Swoją pasję do pracy z ludźmi realizuję poprzez prowadzenie treningu umiejętności społecznych, zajęć terapeutycznych, terapii ręki czy warsztatów Pozytywnej Dyscypliny. Znajduję ogromną przyjemność w przygotowywaniu publikacji. Moje artykuły znajdziecie na przykład w kwartalniku „Trening Umiejętności Społecznych” czy w Akademii Rozwoju i Edukacji Majki Jeżowskiej. Bliskie są mi takie podejścia jak Porozumienie Bez Przemocy, Self- Reg czy Terapia Skoncentrowana na Rozwiązaniach. Uwielbiam czytać książki. Moją pasją jest malarstwo i długie spacery. Prywatnie jestem mamą dwóch cudownych chłopców.

    ONDU#146: Terapia na cztery łapy - Daria Jaworska

    ONDU#146: Terapia na cztery łapy - Daria Jaworska
    Od milionów lat żyjemy wśród zwierząt. Cywilizując się, od zawsze czuliśmy potrzebę bliskości ze zwierzętami do tego stopnia, że stały się domownikami, czy wręcz przyjaciółmi. Ludzie mający zwierzęta łatwiej się komunikują, są spokojniejsi i szczęśliwsi. Nie wiadomo czy tacy są, bo mają swoich ulubieńców w pobliżu, czy też odwrotnie. Może jest tak, że będąc szczęśliwymi czują potrzebę dzielenie się swoją przestrzenią ze zwierzętami.

    Może na te pytania odpowie nasza rozmówczyni? Czeka nas rozmowa o terapii z udziałem zwierząt, ale jak wiecie z naszych wcześniejszych rozmów, kierunki w jakich pójdzie ten wywiad mogą i dla nas być zaskakujące.

    Daria Jaworska – psycholog, dogoterapeuta, zoopsycholog, terapeuta środowiskowy dzieci i młodzieży, specjalista w zakresie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka. Od wielu lat pracuje z Dziećmi i ich Rodzicami, wspierając w pokonywaniu trudności. Zajmuje się diagnozą i terapią zaburzeń rozwojowych, pracuje również z dziećmi z problemami emocjonalnymi. Nie obce są jej najróżniejsze dziecięce emocje, o
    których chętnie opowiada oraz pisze. Wielokrotnie zapraszana jest jako ekspert do programów radiowych i telewizyjnych. Autorka licznych artykułów z zakresu psychologii. Pasjonuje się terapią z udziałem zwierząt oraz ich wpływem na emocje człowieka, w tym obszarze nieustająco poszerza swoją wiedzę i umiejętności. Promuje świadomą adopcję czworonogów.

    Jest też autorką książki „Bezik wielki pies. Witaj w domu!” oraz „Bezik wielki pies. Boję się tego psa!”. A prywatnie celebruje czas spędzony z rodziną, dwoma wielkimi psami i dwoma kotami. Kocha ciszę, spokój i naturę.

    ONDU#145: Edukacja jest najważniejsza - Anna Konarzewska

    ONDU#145: Edukacja jest najważniejsza - Anna Konarzewska
    Anna Konarzewska to nauczycielka języka polskiego w XIV Liceum Ogólnokształcącym w Gdańsku., autorka bloga "Być nauczycielem", która w czasie lekcji i po lekcjach uczy młodzież nie tylko języka polskiego. Uwielbia swoją pracę i młodzież. Pasjonuje się sztuką malarską, filmem oraz teatrem. Na jej blogu https://bycnauczycielem.blogspot.com znajdziesz pomysły na lekcje języka polskiego i godzinę wychowawczą. Pokazuje tam jak pracuję z młodzieżą "teatralnie zakręconą".

    Jest także liderką Kreatywnej Pedagogiki, w ramach której prowadzi warsztaty dla zainteresowanych nauczycieli. Jest też autorką chętnie kupowanej książki "Być (nie)zwykłym wychowawcą”, a niedawno wydała drugą książkę (Nie)zwykłe spotkania - wokół godzin wychowawczych.

    Rozmawialiśmy o odwadze i odpowiedzialności, czyli m.in. o tym, w jaki sposób nauczyciel staje się wzorem godnym naśladowania.

    ONDU#142: Co mnie wkurza w szkole? - dr Mikołaj Marcela

    ONDU#142: Co mnie wkurza w szkole? - dr Mikołaj Marcela
    Tradycja stało się, że tuż po premierze nowej książki Mikołaja Marceli, spotykamy się z nim w niedzielny wieczór. Z każdą książką, nasz gość nie tylko zyskuje nowych czytelników ale i nowych oponentów. Może tytuł tego spotkania powinien brzmieć: Co mnie wkurza w autorze „Patoposłuszeństwa”?

    Każda zmiana, której następstw się boimy, wymaga z naszej strony zarówno odwagi jak i rozwagi. Szczególnie, kiedy dotykamy tak wrażliwej materii, jaką jest edukacja naszych dzieci. W tej książce nie mamy propozycji jednej, czy dwóch zmian. Autor każe nam cały nasz dotychczasowy świat odwrócić do góry nogami. I udowadnia, że nadal jesteśmy niewolnikami!

    Książka „Patopsłuszeństwo…” jest chyba najbardziej rewolucyjną, z tych które wyszły spod pióra Mikołaja i jednocześnie najbardziej kontrowersyjną. Niektórym podnosi tylko ciśnienie, a ci bardziej wrażliwi odkładają ją i czytają z przerwami, żeby nie wpaść we frustrację, wynikająca z przekonania, że żyją w Matrixie.

    Są też bardzo krytyczne opinie, choć czytając tę książkę, trudno przyłapać autora na minięciu się z prawdą. Żonglując zaskakującymi treściami, robi to bardzo przebiegle, bo najczęściej przywołuje autorytety ze świata historii, literatury i nauki. Ale czy autorytety zawsze są nieomylne? Czy wreszcie sam autor jest konsekwentny w tym co pisze i co robi?

    Zazwyczaj zapraszamy naszych gości, autorów książek, aby pokazać daltońskiej społeczności ich dokonania. Tym razem i bez takiego spotkania, doskonale znacie autora i jego pozycje. Na pewno Mikołaj Marcela porusza kwestie, które są bolesne, z którymi nie chcemy się czasem zgadzać, aby nie utracić radości z codziennej pracy. Czy we wszystkim co pisze, ma racje?

    ONDU#141: Dlaczego potrzebujemy nastawienia na rozwój? - Dorota i Marcin Zarodowie

    ONDU#141: Dlaczego potrzebujemy nastawienia na rozwój? - Dorota i Marcin Zarodowie
    W „Nowej psychologii sukcesu” Carol Dweck, profesorka psychologii na Uniwersytecie Stanforda napisała:
    „… nauczyciele z nastawieniem na rozwój pomagają wielu słabszym uczniom osiągać dobre wyniki” .
    Z naszymi gośćmi rozmawialiśmy o tym, w jaki sposób możemy pomóc sobie, aby jeszcze lepiej pomagać uczniom. Na pewno będziemy też nawiązywali do książki, jaką napisali wspólnie nasi rozmówcy.
    Dorota Uchwat-Zaród i Marcin Zaród od ponad 20 lat uczą języka
    angielskiego w tarnowskich liceach. Są innowatorami edukacyjnymi i
    autorami książki “Godziny Rozwoju. Jak wspierać nastawienie na rozwój
    i uczyć (się) innowacyjnie”, za którą otrzymali statuetkę “Liderzy
    zmian w edukacji” w programie Popojutrze 2.0. Należą do grupy
    Superbelfrzy RP i prowadzą warsztaty dla nauczycieli, propagując nowe
    metody i narzędzia dydaktyczne. Są autorami wielu artykułów w
    branżowych czasopismach edukacyjnych, a także trenerami w programach związanych z bezpieczeństwem cyfrowym. W 2013 roku Marcin zdobył tytuł Nauczyciela Roku, a potem przez kilka lat współprowadził polski podcast edukacyjny Edugadki.

    ONDU#138: Jak mówić, aby nie zaniemówić? - dr Agnieszka Płusajska-Otto

    ONDU#138: Jak mówić, aby nie zaniemówić? - dr Agnieszka Płusajska-Otto
    Dr n. hum. Agnieszka Płusajska-Otto - miłośniczka języka ojczystego i brzmienia ludzkich głosów. Zajmuje się emisją i ekspresją głosu - od profilaktyki i rehabilitacji chorób tego narządu począwszy, a na wystąpieniach publicznych kończąc. Przez 8 lat pełniła funkcję kierownika studiów podyplomowych Logopedia z emisją głosu na Uniwersytecie Łódzkim.

    Konsultuje, doradza, prowadzi szkolenia i warsztaty zarówno indywidualne, jak i dla różnych grup zawodowych (nauczyciele, dziennikarze, menedżerowie). Swoje pasje zawodowe realizuje również prowadząc zajęcia dla studentów Łódzkiej Szkoły Filmowej oraz Uniwersytetu Łódzkiego, a także w ramach projektów naukowych i bardzo aktywnie działając w Fundacji Centrum Logopedyczne.
    Autorka wielu publikacji z zakresu logopedii. Do najpopularniejszych należy seria 5 gier na utrwalanie głosek poszczególnych szeregów: „Ładnie mówię głoski…” oraz książka "Podręcznik pracy głosem. Ćwiczenia i wskazówki dla osób występujących publicznie" wydana przez Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego.

    ONDU#137: Szkoła bez uczniów? - prof. Mirka Dziemianowicz

    ONDU#137: Szkoła bez uczniów? - prof. Mirka Dziemianowicz
    Jaka jest realna alternatywa dla naszej dobrze znanej polskiej szkoły? Aby nasza rozmowa nie była całkowitym odlotem, zaprosiliśmy do naszego studia bardzo twardo stąpającą po ziemi pedagożkę-naukowca. Ponieważ mieliśmy okazję rozmawiać w kuluarach Spotkania Edukacyjnego w Goleniowie, zapewniamy, że będzie ciekawie, kolorowo i najważniejsze, merytorycznie.
    Prof. dr hab. Mirosława Nowak- Dziemianowicz studiowała na Uniwersytecie Wrocławskim pedagogikę i psychologię, tam też zdobywała kolejne stopnie naukowe. W latach 1997-2017 współtworzyła Dolnośląską Szkołę Wyższą, obecnie pracuje na Uniwersytecie Opolskim, gdzie pełni funkcje dyrektora Instytutu Nauk Pedagogicznych. Jest także kierownikiem Katedry Teorii wychowania i Pedagogiki szkoły. Jest także zatrudniona w Akademii WSB w Dąbrowie Górniczej, gdzie kieruje seminarium doktorskim z pedagogiki.

    ONDU#134: Zabawy jedzeniem - Paulina Nawrocka-Olejniczak

    ONDU#134: Zabawy jedzeniem - Paulina Nawrocka-Olejniczak
    Pamiętacie, jak wasza babcia mówiła podczas posiłków: "Nie baw się jedzeniem"! Autorka podcastu, która była naszą gościnią, przez takie skojarzenia nierzadko, zaskakiwała słuchaczy tym, co w tym podcaście można znaleźć. Prawdopodobnie nie znacie go, ale mamy nadzieję, że po tym spotkaniu z zainteresowaniem sięgniecie po nagrania Pauliny.
    Tematem naszej rozmowy będą też kuchenne zajęcia, ale zupełnie w innym kontekście, a na pewno usłyszymy niesamowite opowieści o jedzeniu i historii niektórych
    potraw.
    Zabawy jedzeniem Pauliny Nawrockiej-Olejniczak - to podcast na który składają się audio-felietony i wywiady o kuchni, kulinariach, ludziach, historii i kulturze. Paulina została m.in. nagrodzona tytułem Twórcy Roku 2021 w kategorii Podcast na Influencer Live we Wrocławiu.
    Autorka ebooka poświęconego polskim kluskom i absolwentka Food Studies na Uniwersytecie SWPS.
    Reporterka radiowa - na co dzień pracuje w Radiu TOK FM, żona, matka dwóch córek, informatyczka i domowa kucharka.
    Link do jej bloga: https://snip.ly/zabawy

    ONDU#133: Wokół szkoły - Jarosław Pytlak

    ONDU#133: Wokół szkoły - Jarosław Pytlak
    Aby pobyt w szkole dawał uczniom podstawy do życia w realnym świecie, nie może być od niego zbyt odległy. Taki model szkoły wymarzył sobie nasz niedzielny gość i taki tworzy. Dla wielu nauczycieli jak i dyrektorów jest niczym latarnia morska dla zbłąkanych podróżników. Choć jego przesłania są proste, to dla wielu nieosiągalne. Najciekawsze jest to, że to co niemożliwe dla jednych, staje się zwyczajne dla drugich. Dlatego w tym kontekście, będziemy rozmawiali o zwyczajnych rzeczach w niezwyczajnych czasach.
    Nasz gość, Jarosław Pytlak, od lat zarządza szkołą STO w Warszawie na Bemowie a do tego przeznacza mnóstwo czasu na dzielenie się swoimi przemyśleniami, nie tylko na blogu Wokół Szkoły. Zapraszamy na spotkanie, które będzie dotykało najważniejszych obecnie tematów edukacyjnych, w tych niespokojnych czasach. Link do bloga naszego gościa: https://snip.ly/wokolszkoly

    ONDU#130: Współpraca w zmianie - Mariola Giera i Beata Szymczakowska

    ONDU#130: Współpraca w zmianie - Mariola Giera i Beata Szymczakowska
    O zmianie dużo mówiliśmy podczas ostatniego spotkania. Ale od mówienia o zmianie w końcu trzeba przejść do konkretnych działań. O tym właśnie porozmawiamy z dwiema dyrektorkami przedszkoli, które na co dzień wdrażają te procesy w kierowanych przez siebie placówkach. Zapytamy o trudności i o sposoby jak sobie z nimi radziły. Będziemy też chcieli znaleźć odpowiedź na pytanie, jak współpraca miedzy dyrektorkami, może w tej zmianie pomóc.

    Mariola Giera: dyrektorka Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Białej Nyskiej. Od 2009 roku pełni funkcję dyrektora – przez pierwsze dwa lata szkoły, a od 2011 r. zespołu szkolno-przedszkolnego (moja kadencja upływa w 2026 r.). W latach 2011-2014 realizowaliśmy projekt systemowy przygotowany przez Federację Inicjatyw Oświatowych„Z małej szkoły w wielki świat”, który miał na celu prowadzenie zajęć metodą projektu oraz zmianę sposobu oceniania.

    Beata Szymczakowska : dyrektorka Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Niwnicy. Pracuję w edukacji od 34 lat, z czego 15 lat pracowałam w przedszkolu a 19 w Zespole Szkolno -Przedszkolnym w Niwnicy. Od 29 lat pełnię funkcję dyrektora (10 lat dyrektor przedszkola i 19 lat dyrektor ZSP w Niwnicy). Od 2010 roku współpracuję z Centrum Edukacji Obywatelskiej w Warszawie, biorę udział w programach Nauczycielska Akademia Internetowa, Szkoła ucząca się, Cyfrowa szkoła i propaguję na terenie gminy Nysa ideę oceniania kształtującego.

    ONDU#129: Mój osobisty projekt zmiana - Oktawia Gorzeńska

    ONDU#129: Mój osobisty projekt zmiana - Oktawia Gorzeńska
    Ci z Was, którzy znają Oktawię Gorzeńską wiedzą, że słowo „zmiana” mogłoby być jej drugim imieniem. A dla tych, którzy nie mieli jeszcze okazji jej poznać, przygotowaliśmy spotkanie z nauczycielką, która proces zmiany przechodziła pracując w szkole a potem ją prowadząc. A teraz, po kolejnej zmianie życiowej, nadal będąc nauczycielką czy zmiana jest jej bliższa czy dalsza? Czy mówi o sobie: byłam nauczycielką? A może nauczycielką zostaje się na całe życie?
    Oktawia Gorzeńska - autorka książki “Projekt zmiana - od frustracji do satysfakcji z pracy w szkole - warsztatownik”. Absolwentka Leadership Academy for Poland. Wieloletnia dyrektorka publicznych szkół – Gimnazjum nr 1 w Gdyni, które zostało wybrane Szkołą z mocą zmieniania świata przez Fundację Ashoka, 17 LO w Gdyni, które było tworzone od podstaw jako szkoła w chmurze, oraz ZSO 8 w Gdyni, które było budowane jako jedyna w tej części Europy Microsoft Flagship School. Obecnie prowadzi Akademię Przywództwa Edukacyjnego, wspierając dyrektorki i dyrektorów szkół, liderki i liderów zmiany, nauczycielki i nauczycieli, a także różne instytucje działające na rzecz edukacji, szczególnie w obszarach liderstwa, innowacji, zmiany i transformacji cyfrowej. Współinicjatorka EDULAB OEES. Współtwórczyni podcastów #projektzmiana - o edukacji inaczej.
    Logo

    © 2024 Podcastworld. All rights reserved

    Stay up to date

    For any inquiries, please email us at hello@podcastworld.io