Logo

    pedagogikk

    Explore " pedagogikk" with insightful episodes like "Å tegne med tråd", "Språkutvikling og sosial og emosjonell utvikling", "#134 Julegave til roomie, studiestøtte og hvordan være hard to get", "Samskaping, lage saman, lære i lag- regional kompetanseutvikling i Barnehagen" and "Å møte barn med utfordrande atferd i barnehagen" from podcasts like ""BluPodden", "BluPodden", "Baklengs inn i Lånekassa", "BluPodden" and "BluPodden"" and more!

    Episodes (68)

    Å tegne med tråd

    Å tegne med tråd

    Kvifor er det viktig å legge til rette for at barn får utforske eksperimentere med materiale? Kva er ein visuell dialog? Dette er nokre av spørsmåla assisterande instituttleiar ved Institutt for kunstfag Hege Gjerde Sviggum stiller i samtale med Rakel Elice Huglen. I   episoden får ein også høyre Huglen, som er i eit kvalifiseringsløp som førstelektor, fortelje om sitt kunstnarlege utviklingsarbeid der ho blant anna teiknar med tråd.  

     

    Språkutvikling og sosial og emosjonell utvikling

    Språkutvikling og sosial og emosjonell utvikling

    I denne podcast-episoden er professor Courtney Norbury gjest, hvor hun snakker om det nære forholdet mellom språkferdigheter og følelser. Norbury utforsker hvordan språk fungerer som et verktøy for å utvikle mer nyanserte følelseskategorier og forståelsen av andres sinn. Medvirkende er professor Courtenay Norbury fra UCL, England i samtale med professor Hilde Hofslundsengen, HVL. 

    Samskaping, lage saman, lære i lag- regional kompetanseutvikling i Barnehagen

    Samskaping, lage saman, lære i lag- regional kompetanseutvikling i Barnehagen

    Samskaping- La oss gjere det saman.

    I denne podkasten møter du  Ragne Mari Røed Kandal som er styrar i Nygård barnehage i samtale med Astrid Bakken høgskulelektor  ved HVL. Dei snakka om regionalt kompetanseutvikling (REKOMP). Denne ordninga bygger på eit partnerskapssamarbeid mellom høgskulen og barnehagen og går over to år. I denne episoden får du høyre om dette samarbeidet og kva som motiverte for å starte eit utviklingsprosjekt.

    Å møte barn med utfordrande atferd i barnehagen

    Å møte barn med utfordrande atferd i barnehagen

    Korleis handtere utagerande atferd hjå femårsgamle barn i barnehagen? I denne episoden av BluPodden er fokuset retta mot temaet utagerande atferd og inkludering av barn i fri leik. Medverkande: Høgskulelektor i pedagogikk, Merete Nornes-Nymark, i samtale med dei tidlegare HVL-studentane Andrea Sæhle Samland, Kari Skrautvol og Lars Kristian Garnes om deira bacheloroppgåve;  «Du må se bak atferden min». 

    Bildeboklesing i svenske språkbadgrupper i finsk førskole

    Bildeboklesing i svenske språkbadgrupper i finsk førskole

    Korleis møter barn bildebøker, og kva legg pedagogar vekt på i bildeboklesing når finskspråklege barn har svensk som opplæringsspråk? Desse spørsmåla har ph.d.-stipendiat Sofie Tjäru frå Åbo akademi i Finland undersøkt i ein studie av bildeboklesingsøkter med finske 6-åringar i ei svensk språkbadgruppe.

    Ho samtaler om funna frå studien og kva vi kan overføre til ein norsk samanheng med ph.d.-stipendiat Randi Høyland, HVL. Dei deltok begge på ein Nordforsk-finansiert workshop for nettverket Nordic Early Literacy Education i Sogndal

    Temperament

    Temperament

    Hva er temperament, og hvorfor er det et viktig tema i faglig-pedagogisk forståelse? I denne episoden av BluPodden møter du Kirsten Flaten, redaktør og medforfatter av boka "Temperament hos små og store barn", i samtale Eivind Rogne. Kirsten Flaten er dosent i spesialpedagogikk og Eivind Rogne er lektor i pedagogikk, begge ved Høgskulen på Vestlandet. 

    Url til boka: https://utdanning.cappelendamm.no/_temperament-hos-sma-og-store-barn-9788202717520

    GLUPod Ep 17 | Foreldresamarbeid

    GLUPod Ep 17 | Foreldresamarbeid

    Foreldresamarbeid er et viktig tema i grunnskolelærerutdanningene. Ved HVL har vi etablert et samarbeid med FUG om en profesjonsøkt for studentene om foreldresamarbeid. I denne podcasten diskuteres erfaringer fra FUG sitt arbeid og verdien av foreldresamarbeid i skolen. Medvirkende i denne podcasepisoden er Anette Nagelhus og Asbjørn Tolo fra FUG og Eivind Galdal som er grunnskolelærerstudent, i tillegg til Bodil Kjesbo Risøy (Studieprogramleder for grunnskolelærerutdanningene).

    Glädje i barns litteracitetspraktiker

    Glädje i barns litteracitetspraktiker

    Hur kan glädje förstås i små barns litteracitetspraktiker, och hur uppstår glädje i möten mellan barn, vuxna och texter i den sociomateriella miljön?  Postdoktoral forskare Alexandra Nordström (Helsingfors universitet) och postdoktoral forskare Sofia Jusslin (Åbo Akademi) diskuterar dessa frågor utifrån Nordströms (2023) doktorsavhandling ”Joy in young children's literacy practices in early childhood education”.  

    Kvalitet i samspelet mellom personale og barn i norske barnehagar

    Kvalitet i samspelet mellom personale og barn i norske barnehagar

    Kva er god kvalitet i samspelet mellom personale og barn, og kva former for samspelskvalitet kjem til syne hjå personalet når observasjonsverkøyet ECERS-R blir brukt? Med utgangspunkt i ein studie som er publisert i «Nordisk barnehageforsking», blir desse spørsmåla diskutert og problematisert av professor Elisabeth Bjørnestad, OsloMet, og førsteamanuensis Lillian Pedersen, HVL. 

     

    Lenkje til studien/artikkelen:

    https://nordiskbarnehageforskning.no/index.php/nbf/article/view/321/413

    GLUPod Ep 16 | Jeg er lærer, og jeg elsker jobben min

    GLUPod Ep 16 | Jeg er lærer, og jeg elsker jobben min

    Vurderer du læreryrket? I denne episoden av GLUpod kan du høre om hvorfor lærer Øystein Rotevatn elsker lærerjobben sin. Øystein Rotevatn er lærer på Storetveit skole i Bergen og skrev i november 2022 et debattinnlegg i Bergens Tidende om hvorfor han elsker å være lærer. Jeg er lærer, og jeg elsker jobben min (bt.no)

    GLUPod er en podcastserie fra grunnskolelærerutdanningene ved Høgskulen på Vestlandet. Gjennom å ta opp aktuelle temaer er målet å bidra til helhet og sammenheng i utdanningene.

    Kva kompetansar treng barnehagelæraren i framtidas barnehage?

    Kva kompetansar treng barnehagelæraren i framtidas barnehage?

    Den norske barnehagen har dei seinare åra vore i stor utvikling og stort sett alle barn går i barnehage. Krava utanfrå knytt til kva barnehagen skal vere og korleis personalet skal utøve arbeidet sitt har vorte sterkare. I samtale med professor Solveig Østrem snakkar førsteamanuensis Lillian Pedersen om kva kompetansar dette gjer at barnehagelæraren i framtidas barnehage treng. 
    Medverkande: Solveig Østrem, professor Oslo Met og professor II HVL og Lillian Pedersen, førsteamanuensis HVL 


    Les meir om barnehagelærerutdanning med master i Første Steg med Solveig Østrem:

    https://www.utdanningsnytt.no/barnehageforsker-barnehageforskning-forste-steg/ny-studie-barnehagelaerere-med-master-blir-tryggere-i-jobben/340089 

    Gjerekraft for berekraft

    Gjerekraft for berekraft

    Gjerekraft for berekraft omhandlar kvifor berekraft er viktig i barnehagen, også i eit meir overordna perspektiv. Korleis berekraft kan utspele seg i dei ulike barnehagepraksisane, er viktig del av dette. Gjerekrafta til barn og vaksne blir eit viktig fokus. Berekraft er noko vi må vere! Medvirkande: Professor i berekraft Marianne Presthus Heggen i samtale med høgskulelektor i pedagogikk Hilde Alme, begge HVL

    Hva kjennetegner et godt uteområde i barnehagen?

    Hva kjennetegner et godt uteområde i barnehagen?

    I denne episoden møter du barnehagelærer Mari Engesæter i samtale med Jostein R. Sanderud ved barnehagelærerutdanniga, HVL om hva som kan være et godt uteområde i barnehagen. Samtalen har som utgangspunkt Sanderud sin kronikk på NRK ytring "En oppvekst på døde underlag". Medvirkende: Barnehagelærer Mari Engesæter ved Fosshagen barnehage, som er en lærerutdanningsbarnehage, og førsteamanuensis Jostein Rønning Sanderud, HVL.

    Les ytringen her: https://www.nrk.no/ytring/en-oppvekst-pa-dode-underlag-1.16143387

    GLUPod Ep 15 | Utvikling av grunnskolelærerutdanningene

    GLUPod Ep 15 | Utvikling av grunnskolelærerutdanningene
    I denne episoden er Knut Steinar Engelsen på besøk i studio. Knut Steinar Engelsen er medlem i nasjonalt faglig råd for lærerutdanning, er professor i IKT og læring og har lang erfaring med utvikling av lærerutdanning. I denne episoden diskuterer vi videre utvikling av grunnskolelærerutdanningene ved HVL ut fra rådene fra den Internasjonale Ekspertgruppen som har fulgt oppstarten av de nye grunnskolelærerutdanningene og fra Faglig råd for lærerutdanning.

    Juleforberedelse i barnehagen

    Juleforberedelse i barnehagen
    Den søte førjulstiden er her og mange barnehjerter gleder seg. Men denne tiden kan også gi noen dilemma – for hva er tradisjon og hva er religion i barnehagen? Hva er egentlig innafor? I denne podkasten snakker førsteamanuensis, prest og teolog Tom Sverre Tomren om dette, sammen med professor Hilde Hofslundsengen, HVL. Dette er året siste podkast – GOD JUL fra oss i BLUpodden!
    Logo

    © 2024 Podcastworld. All rights reserved

    Stay up to date

    For any inquiries, please email us at hello@podcastworld.io