Logo

    سولماز نراقی

    Explore " سولماز نراقی" with insightful episodes like "برای چی دوستش داری؟", "گروه سنی و موسیقی‌های مناسب آن", "دوست داری؟ اجازه نمیدم", "سرمشق‌های کلاسیک برای کودکان" and "کلاسیک‌های کودکانه(۱)" from podcasts like ""گوشِچشم", "گوشِچشم", "گوشِچشم", "گوشِچشم" and "گوشِچشم"" and more!

    Episodes (11)

    برای چی دوستش داری؟

    برای چی دوستش داری؟
    در ادامهٔ بحث درباره علاقهٔ کودکان به موسیقی‌های مخرب، به دنبال علت‌ها می‌رویم. #گوشچشم در قسمت بیست و هفتم به این سوال پاسخ می‌دهد که چرا بچه‌ها به موسیقی نامناسب گرایش دارند؟ حال چه نامناسب با مقتضیات سنی‌ چه نامناسب از نظر اخلاقی یا هیجانی. خوب است پیش از آن بدانیم که انسان چرا به موسیقی گوش می‌کند و اساساً از موسیقی چه می‌خواهد؟ تهیه و اجرا: سولماز نراقی

    گروه سنی و موسیقی‌های مناسب آن

    گروه سنی و موسیقی‌های مناسب آن
    در ادامه قسمت قبلی که گرایش کودکان به موسیقی‌هایی با محتوای مخرب را بررسی کردیم، حالا قرار است از موسیقی‌های مناسب هر سن سخن بگوییم. مطابق معیارهای جهانی رشد، دوران کودکی به سه مرحله تقسیم شده که شامل اوایل کودکی، اواسط کودکی یعنی پیش نوجوانی و اواخر کودکی یعنی نوجوانی است. در قسمت بیست و ششم با استانداردهای جهانی طبقه بندی سن و موسیقی‌های مناسب هر گروه آشنا خواهید شد. تهیه و اجرا: سولماز نراقی

    دوست داری؟ اجازه نمیدم

    دوست داری؟ اجازه نمیدم
    (دربارهٔ چالش والدین با ترانه‌های غیر اخلاقی) در این مدت موسیقی‌های کلاسیک و غیر کلاسیک درخشانی شنیدیم. با این حال یک سوال پر تکرار همچنان بین پیام‌های شما به چشم می‌خورد. سوالی که تصمیم گرفتم چهار قسمت را به پاسخ آن اختصاص دهم. بسیاری از شما نگران علاقه کودکان به خواننده‌هایی هستید که از الفاظ رکیک در ترانه‌های خود استفاده می‌کنند. اما در عین حال نمی‌توانید مانع آنها شوید یا توجه‌‌شان را به موسیقی بهتری جلب کنید. با من، سولماز نراقی در #گوشچشم همراه شوید تا برگردیم و همه چیز را از یک سوال بنیادی شروع کنیم: آیا چیزی به نام‌ موسیقی خوب و موسیقی بد وجود دارد؟

    سرمشق‌های کلاسیک برای کودکان

    سرمشق‌های کلاسیک برای کودکان
    قرار بود در این قسمت، سومین اثر کلاسیک کودکانه، ساختهٔ بنجامین بریتن را معرفی کنم. اما این اثر، خود یک نمونه از نوعی «موسیقی آموزشی» است که در کارنامهٔ کاری بسیاری از بزرگان موسیقی کلاسیک به چشم می‌خورد. خیلی از این قطعات در تاریخ ماندگار شده‌اند و بسیار جذاب و شنیدنی هستند. در قسمت بیست و چهارم #گوشچشم علاوه بر اثر معروف بنجامین بریتن با نمونه‌های مهم دیگری از یوهان سباستین باخ، کلود دبوسی و بلا بارتوک آشنا خواهید شد. تهیه و اجرا: سولماز نراقی

    کلاسیک‌های کودکانه(۱)

    کلاسیک‌های کودکانه(۱)
    بالاخره آهنگسازان کلاسیک تصمیم گرفتند موسیقی‌هایی مخصوص کودکان بسازند. اما اولین نفر چه کسی بود؟ چطور توانست این تصمیم را عملی کند؟ در قسمت بیست و دوم دربارهٔ یکی از معروف‌ترین آثار کودکانهٔ کلاسیک حرف می‌زنیم؛ پیتر و گرگ. اثر سرگئی پروکُفیِف. راستی می‌دانستید پیتر و گرگ سال ۱۳۵۰ به فارسی ترجمه و توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شده است؟ تهیه و اجرا: سولماز نراقی

    رابطه موسیقی کلاسیک با هوش کودکان

    رابطه موسیقی کلاسیک با هوش کودکان
    تا به حال اصطلاح موتسارت افکت به گوش‌تان خورده است؟ شنیده‌اید که می‌گویند گوش کردن به موسیقی کلاسیک کودک رو با هوش می‌کند؟ آیا این حرف درست است؟ در قسمت بیست و یکم پادکست #گوشچشم، ضمن پاسخ به این پرسش از موسیقی‌های کلاسیکی حرف می‌زنیم که گرچه برای بچه‌ها تولید نشده‌اند اما به عنوان آثاری کودکانه شناخته می‌شوند. تهیه و اجرا: سولماز نراقی

    ویژگی‌های مشترک لالایی‌ها

    ویژگی‌های مشترک لالایی‌ها
    به رغم تفاوت‌هایی که اقوام بشر با یکدیگر دارند لالایی‌ها یا آهنگهای گهواره‌ای‌شان از بسیاری جنبه‌ها شبیه است. در قسمت نوزدهم متداول ترین این شباهت‌ها را خواهیم شناخت. تهیه واجرا: سولماز نراقی

    قسمت پانزدهم؛ موسیقی و قومیت

    قسمت پانزدهم؛ موسیقی و قومیت
    در این قسمت به رابطه موسیقی و قومیت می‌پردازیم که محوری بی‌نهایت مهم در موسیقی‌ است تا جایی که شاخه‌ای از موسیقی‌شناسی به شناخت موسیقی اقوام اختصاص پیدا کرده و به آن اتنوموزیکولوژی می‌گویند. تهیه و اجرا: سولماز نراقی
    Logo

    © 2024 Podcastworld. All rights reserved

    Stay up to date

    For any inquiries, please email us at hello@podcastworld.io