Logo

    szülő

    Explore " szülő" with insightful episodes like "Elsőnek a szülőnek kell változnia - Paradigmaváltás a gyermeknevelésben", "BÜNTETŐKÖR #61 Futás babakocsival 2. | Nyári Fruzsina, Kóródi Ági és Farkas Árpád", "IZZÓSZTÁR #30 Kovács Krisztina sportpszichológus | Előzetes", "BÜNTETŐKÖR #60 Futás babakocsival 1. | Birta Brigitta (RW) és Simonyi Balázs (Nemazé)" and "BÜNTETŐKÖR #57 A tesi | 9. Gimi, technikum, szakközépiskola" from podcasts like ""Vasarnap.hu", "NEM AZÉ, AKI FUT", "NEM AZÉ, AKI FUT", "NEM AZÉ, AKI FUT" and "NEM AZÉ, AKI FUT"" and more!

    Episodes (16)

    Elsőnek a szülőnek kell változnia - Paradigmaváltás a gyermeknevelésben

    Elsőnek a szülőnek kell változnia - Paradigmaváltás a gyermeknevelésben

    Taníthatóak-e a szülők? Lehet-e együtt kockulni a gyermekkel? Otthon le vehetjük e álarcainkat? Hogyan lehet támogatni a gyermekeket akkor amikor óriási kihívások elé néznek? A Vasarnap.hu Podcast műsorából kiderül, amelyben Varga István László jövőkutatóval és fiával Varga Bonifáccal Bese Gergő atya beszélt a nemrégiben megjelent Paradigmaváltás a gyermeknevelésben című könyvük kapcsán.

    Friss hírek: vasarnap.hu

    BÜNTETŐKÖR #56 A tesi | 8. Elit és speciális igények

    BÜNTETŐKÖR #56 A tesi | 8. Elit és speciális igények
    Milyen speciális igények lehetnek a testnevelés órán? Mi a helyzet a sérültekkel, túlsúlyos vagy egyéb sajátos helyzetű gyerekekkel? És hogyan lehet a testüket fejleszteni? A Suhanj!-ban és áltiban is dolgozó Pausz Tamás (gyógy)testnevelő beszél metódusokról. Majd érkezik Anikó és István, akiknek három fiúk is egy budapesti, francia elit alapítványi suliba jár. Elmesélik tapasztalataikat, ami a nyitott szemlélettől a néha abszurd nevelési elvekig ível. Légy mecénás! www.patreon.com/nemaze

    BÜNTETŐKÖR #55 A tesi | 7. Álti, gimi, szakmunkásképző

    BÜNTETŐKÖR #55 A tesi | 7. Álti, gimi, szakmunkásképző
    Áltiban, gimiben és szakmunkásképzőben tanító tesitanárok (Petres Margit, Pintér Annamária és Németh Zoltán) beszélgetnek a pályáról, gyerekekről, szülőkről, tantervről és minden másról. Hogyan lehet motiválni? Megutálható-e a tesi, berögzíthető-e a mozgás szeretete Mikor kell sutba dobni a tanmenetet? Miért érettségiznek és hogyan tesiből? Mi van a "bunkó tesitanár" sztereotípia mögött? Miért csalódik a tanár, miként éget ki a pedagógusi munka? Miért a futás mint a tesi alapja? És miért ne mutassunk be gyakorlatot bemelegítetlen Achilles-ínnal? Légy mecénás! www.patreon.com/nemaze

    BÜNTETŐKÖR #54 A tesi | 6. "Torna"órai emlékek

    BÜNTETŐKÖR #54 A tesi | 6. "Torna"órai emlékek
    Közismert emberek, sportolók, művészek, edzők mesélnek az ő testnevelés órai élményeikről (Lisztes Krisztián, Ferenczi István, Kovács Patrícia, Kádár-Papp Nóra, Nádas Péter, Lőrincz Olivér, Lubics Szilvia, Káldy Zoltán, Józsa Gábor, Kertész István, Mecser Lajos) Valamint itt lesz egy régivágású, susogós-sípos-magázós tesitanár, Őze Tibor, aki több évtized alatt kikristályosodott pedagógiáját osztja meg. Légy mecénás! www.patreon.com/nemaze

    IZZÓSZTÁR #25 Lóci és Oli megcsinálja | Előzetes

    IZZÓSZTÁR #25 Lóci és Oli megcsinálja | Előzetes
    A híres-hírhedt gyereksport Facebook-oldal főhőseivel (Lóci 10, Oli 8 éves) és apjukkal, Attilával beszélgettünk a "you can do it"-szemléletről. Miért fut egy kölyök félmaratont, majd maratont? Mi az extrém mennyiség, minőség? Mi az egészséges, a normális? Mit mondanak a gyerekek és mások (szülők, edzők, szervezők)? Példaadás, irigység, fejcsóválás, ítélkezés, visszatetszés, összehasonlítás. Mit ad és mit vesz el a sok sportolás gyerekkorban? Egyáltalán: mi a sok, mi a kevés? Honnan jön és meddig tart ki a gyerekek motivációja a mozgásra? Mi a kompetitivitás fűtőanyaga egy kiskamasznál? Milyen egy multisportos család, ahol a fesztáv a versenyszerű birkózás és futás közt van? Teljes adás: www.patreon.com/nemaze

    IZZÓSZTÁR #24 Best of T.E.S.I. | Előzetes

    IZZÓSZTÁR #24 Best of T.E.S.I. | Előzetes
    A szemléletformáló sorozat (9 rész a Büntetőkörön) összefoglalása, válogatott interjúrészletei. Egyéni történeteken, tapasztalatokon tárul fel a tesihez való kapcsolatunk diák, szülő és tanár részéről. Az adásokban feltűnik sok aktív és nyugdíjas testnevelő, közismert ember, főállású, besegítő, napközis, speciális igényű gyerekekkel foglalkozó, külföldön élő vagy gyerekeit alapítványi suliba járató szülő, edző, gyógytornász és fizioterapeuta. Frusztráció, öröm, motiváció, hozzáállás, módszerek, sztereotípiák, hasznosság, misszió, sport az iskolában... Teljes adás: www.patreon.com/nemaze

    BÜNTETŐKÖR #49 A tesi | 1. Mi a helyzet a tesivel?

    BÜNTETŐKÖR #49 A tesi | 1. Mi a helyzet a tesivel?
    Szubjektív körkép. A cél: egyéni történeteken, tapasztalatokon át feltárni a testneveléshez való kapcsolatunkat, hozzáállást diák, szülő és tanár részéről. Szó lesz a sport megszeretettetéséről, hozzáállásról, megközelítésekről, (de)motivációról, mindennapos tesiről, elhízásról. Korszellemről, generációs különbségekről. Sztereotípiákról, szakbarbárságról, testnevelők szubkultúrájáról. Az 1. részben Simonyi Balázs személyes bevezetője a 9 részes "tornaórás" adássorozathoz. Légy mecénás! www.patreon.com/nemaze

    004 | Tudatosság a gyermeknevelésben

    004 | Tudatosság a gyermeknevelésben

    Vendégeink: Mészáros Annamária és dr. Márky Ádám | A párkapcsolatban megjelenő tudatosság egyik legnagyobb próbája a gyermeknevelés. Ezúttal egy háromgyermekes házaspárral közösen ugrunk a mélyvízbe, felvetve egészen gyakorlati témákat a nevelésben, úgy mint a képernyőidő mennyisége, a rendszeresség fontossága, az örökzöld étkezés-kérdéskör, és a tudatos nevelés (mindful parenting) alapkövei. Mindebből viszont rendre kitekintünk a nagy egészre is, beleértve pszichológiai rugalmasság, a mindfulness és a fenntartható egészség témáit – végső soron azt kutatva, hogyan működünk szülőként és párként közösen, és ezen belül saját magunk. Csodálatosan tanulságos beszélgetés volt ez – tartsatok velünk!

    Fő témáink, amelyekről beszélgettünk:

    • Mi az a pszichológiai rugalmasság, a mindfulness és az életmódorvoslás?
    • Hogyan jelennek meg és ütköznek egymással a társadalmi normák a nevelésben és hogy függ össze mindez a gyerekek képernyő előtt töltött idejével?
    • Miért fontos és miért jó a rendszeresség a gyermeknevelésben?
    • Mi tekintünk alapköveknek a tudatos gyermeknevelésben, és hogyan jelenik meg mindez a hétköznapi „gyakorlatban”?
    • Mi az a teljes értékű növényi étrend és alkalmazható-e gyermekeknél is?
    • A fenti témákat pedig végig átszövi az az alapkérdés, hogy miként jelenik a tudatosság egy pár életében mint férj-feleség és mint szülők?

    Őket láttuk vendégül: Dr. Márky Ádám Magyarország első életmódorvostan szakorvosa, munkássága széles körben ismert a pszichológiai rugalmasság, a mindfulness és az elfogadás és elköteleződés terápia (ACT) területén, amelyeket elsősorban a gyakorlatban, az üzleti szektor szereplőit támogatva-fejlesztve által valósít meg. Felesége, Mészáros Annamária háromgyermekes családanyasága mellett a Longevity Project teljes értékű növényi alapú étkezést bemutató és oktató ágában vett részt aktívan.

    Elhangzott hivatkozások és javasolt források:

    Támogass minket nemrég indult Patreon-oldalunkon! Hálásan köszönjük, ha hozzájárulsz működési költségeinkhez.

    Kíváncsiak vagyunk Rád! Kérdéssel, véleménnyel keress minket:

    További epizódjainkról és a teljes podcastról bővebb információt a www.egyutthatopodcast.hu oldalon találsz!

    Logo

    © 2024 Podcastworld. All rights reserved

    Stay up to date

    For any inquiries, please email us at hello@podcastworld.io