Logo

    oktatás

    Explore "oktatás" with insightful episodes like "Mi lesz veled, művtöri?", "Élmény lehet-e még az olvasás?", "Énekeld magad szabaddá: avagy a koncertezéstől az online oktatásig – Palya Bea", "Miben rejlik az egyházi iskolák ereje? - Evangélium+ 1. rész" and "#056 Gerőcs László – Tiszta fejjel" from podcasts like ""Tenger Média's Podcast", "Tenger Média's Podcast", "OXO CoffeeBreak", "Vasarnap.hu" and "Az élet, meg minden"" and more!

    Episodes (14)

    Mi lesz veled, művtöri?

    Mi lesz veled, művtöri?

    Ez évtől kikerül a művészettörténet a középfokú oktatásból és már érettségi sem tehető ebből a tantárgyból. Az MTA közleményt adott ki, amelyben felhívja a figyelmet arra, hogy: „a magyar művészet emlékei éppúgy részei a nemzeti kultúra örökségének, mint magyar irodalmi hagyományaink vagy a magyar történelem ismerete”  Van e-remény arra, hogy visszatér a művészettörténet oktatás a középiskolákba? Ha nem, mit tehetnek a kulturális intézmények, az egyetemek, vagy múzeumok, galériák?

    Révész Emesével, az ELTE BTK Művészettörténeti Intézetének tanszékvezető docensével, az MTA művészettörténeti bizottságának tagjával Kalmár András beszélgetett.

     

    Élmény lehet-e még az olvasás?

    Élmény lehet-e még az olvasás?

    Az iskola megtanít olvasni, de megtaníthat-e arra is, hogy olvasóvá váljunk? Segíthet-e egy közösség abban, hogy megértsünk egy regényt és segíthet-e egy regény abban, hogy jó közösséggé váljon egy osztály? Mire jó, ha közösen olvasunk és értelmezünk? Van-e visszaút az irodalomba? Az Ifjúsági- és Gyerekirodalmi Centrummal indított podcastsorozatunk friss epizódjában Varga Betti magyartanárral, gyerekirodalmi-szakértővel Kalmár András beszélgetett.

    A beszélgetésben szó esik többek közt Wéber Anikó: Az osztály vesztese (Pozsonyi Pagony, 2016.), Zágoni Balázs: Fekete fény 1. - A Gömb (Móra Könyvkiadó, 2020.) Janne Teller: Semmi (Scolar Kiadó 2023.) c. könyvéről. 


    Miben rejlik az egyházi iskolák ereje? - Evangélium+ 1. rész

    Miben rejlik az egyházi iskolák ereje? - Evangélium+ 1. rész

    Bese Gergő atya Evangélium+ rovata mostantól egy beszélgetős műsor formájában is megelevenedik. A videós tartalomként is elérhető műsorral a jövőben kéthetente jelentkezünk a Vasarnap.hu YouTube csatornáján, hanganyagként pedig a Spotify-on és egyéb podcast felületeinken.

    Az első adásban Bese Gergő atya vendége Dr. Czuczor Gergely történelemtanár, akivel a magyar oktatásról, azon belül is az egyházi iskolák szerepéről beszélget.

    Friss hírek: vasarnap.hu

    #056 Gerőcs László – Tiszta fejjel

    #056 Gerőcs László – Tiszta fejjel

    Gerőcs László fél évszázada tanítja, magyarázza a matematikát – nem csak a katedrán, hanem a tévéstúdiókban is. Hisz abban, hogy a logaritmus, a térgeometria vagy éppen a függvénytan azoknak is kimondottan hasznos, akiknek minderre soha nem lesz szüksége az érettségi után.

    Televíziós szereplései révén Gerőcs László arcát, hangját egy ország ismerhette meg, ám ebben az epizódban most nem matekpéldákat fogunk megoldani. Olyan kérdésekre keressük a választ, mint hogy mi az a fegyelmezett gondolkodás, hogyan segíti elő kialakulását a félelem falának lerombolása, és hogy miért lenne nagy szükség arra, hogy az iskolákban a gyerekek ezt elsajátítsák.

    És hogy miért felel meg egyre kevésbé ennek a kívánalomnak a magyar oktatási rendszer.

    Műsorjegyzetek

    A részletes műsorjegyzeteket (linkeket cikkekhez, könyvekhez, filmekhez és sok egyébhez) itt találod a műsor honlapján:

    https://azeletmegminden.hu/056-gerocs-laszlo-podcast/

    Időkóddal ellátott tartalmi kivonatot ennek a dokumentumnak a végén is találsz.

    A műsort itt is megtalálod

    Tartalmi kivonat időkódokkal

    A műsorba dinamikusan beillesztett szponzori üzenetek, hirdetések miatt az alább jelzett időkódok 30-60 másodperccel eltolódhatnak.

    [00:05:17] Gerőcd László tanári pályája, tanárságának története.

    [00:12:43] Miért kínozzuk a logaritmussal azokat, akik ezt soha nem fogják használni?

    [00:20:44] Mi az hogy „fegyelmezett” gondolkodás?

    [00:34:13] Lehet-e egyénre szabott oktatás nagy létszámú osztályokban? Mivel motiválható a diák?

    [00:41:31] Miért kevésbé motiváló tényező ma az emberi kíváncsiság?

    [00:49:25] Bridzs és sakk: be kellene vezetni a tantervbe?

    [00:50:11] A gyakorlás fontossága a zenében és a matematikában. A figyelem kérdése.

    [00:55:50] Hiba, illumináció és matematikai tehetség.

    [01:02:22] A pénz kérdése az oktatásban és a tanárképzésben. A tanári kar tarthatatlan korfája, csökkenő megbecsültség, fogyatkozó létszám.

    [01:18:12] A tanárok tiltakozása és a fortélyosan igazgató félelem.

    [01:21:01] Gerőcs László tévéműsora a kilencvenes években.

    [01:30:24] Új vállalkozás a nyugdíjba vonulás után: a Korrepeta.

    [01:33:43] Az iskola esélyteremtő szerepének sérülése és a rossz magyar PISA-teszteredmények.

    [01:37:49] A portugál oktatási reform példája.

    [01:46:20] Centralizáció és tanári önállóság.

    [01:50:18] Hanyatló követelmények, hanyatló intelligencia?

    #58 Hogyan képezd magad a kripto medve piac alatt, Pinke Attilával

    #58 Hogyan képezd magad a kripto medve piac alatt, Pinke Attilával

    Pinke Attilával beszélgettünk arról milyen formában érdemes képezni magunkat a medve piac alatt, valamint a kriptós rendezvény tapasztalatainkról.

    Milyen témákat fogunk érinteni a mai podcast során?

    • Kripto rendezvények itthon és világszerte Pinke Attilával
    • Ilyen volt a Bitcoin Miami belülről
    • Mit lehet és célszerű csinálni most a medve piac esetén?
    • Mi is okozza a bika és medve piacok váltakozását?
    • Ilyen volt a Binance párizsi rendezvénye belülről
    • Ilyen volt a Bitcoin Amszterdam rendezvénye belülről
    • Önmagadba való befektetés hozza a legjobb megtérülést
    • Egyetemi oktatások, képzések, fejlődés
    • Mica szabályozás és a kripto influenszerek szabályozása

    Ha tetszik a műsorunk akkor kérjük értékelj minket iTunes-on vagy kövesd adásunkat Spotify-on! Ha pedig szeretnél támogatni minket, akkor oszd meg az itt kapott tudást a barátaiddal is ! :)

    Kövessetek minket Facebookon, Instagramon és Twitteren is! Ha pedig szeretnétek képben lenni a napi kriptovaluta és Bitcoin elemzésekkel, hírekkel látogassatok el a honlapunkra: https://cryptofalka.hu

    Support the show

    A meséktől a felnövésig - Nényei Pál - "Csinálni kell és kész!"

    A meséktől a felnövésig - Nényei Pál - "Csinálni kell és kész!"
    Akik már ismerik Nényei Pált, nem fognak meglepődni, hogy mennyi itt a meglepetés. Akik még nem, egy új világot fedezhetnek fel. "Alalpvetően modoros ember vagyok, nagyon erőteljesen valamilyen, amit csinálok."

    "Halálközeli állapotba kerülök, ha elkezd valaki módszertani előadást tartani."

    "Az igazi kapcsolatra az emberek között csak a művészet adhat lehetőséget."

    Altatás után, elalvás előtt: Pisi, kaki, szobatisztaság 1. rész

    Altatás után, elalvás előtt: Pisi, kaki, szobatisztaság 1. rész
     
    Miként kapcsolódnak a gyerekkönyvek és a gyermekpszichológia? Milyen fontos témák, problémák, kérdések, örömök és nehézségek határozzák meg a gyerekek és a szülők mindennnapjait?
     
    Hallgassátok vissza a Pagony kiadó és Szél Dávid gyermekpszichológus, az Apapara blog- és könyv szerzőjének beszélgetését!
     
    Témánk a szobatisttaság, ágytisztaság, a fizikai és lelki elengedések kapcsolatai.

    A meséktől a felnövésig – Rojik Tamás a történetfüggő

    A meséktől a felnövésig – Rojik Tamás a történetfüggő
    "Ma különcnek lenni nem is olyan extra." "Nagyon erős hitem van abban, hogy az emberiség képes megoldani dolgokat, de abban sokkal kisebb, hogy meg is fogja." Rojik Tamás író beszél arról, miért Villon a legnagyobb punk a világirodalomban, miért nyomasztja magát a globális ökológiai válságot továbbgondoló disztópiák írásával, miért olvas olyan dolgokat, amiktől émelygést érez. És persze arról, hogy mi olyan vonzó és mi kevésbé a tanításban.

    A meséktől a felnövésig: Szabó Borbála – Magyarról magyarra fordítás, szerepek és átírások

    A meséktől a felnövésig: Szabó Borbála – Magyarról magyarra fordítás, szerepek és átírások
    “Nagyon szeretem Katona Józsefet, mert a sorsunkban hasonlóságokat láttam mindig is: egyrészt hogy neki nem jött be az írás, és ez az egész frusztráció, ami velem is történt, az vele is megtörtént, csak ő végül feladta…”

    Szabó Bori viszont nem adja fel. Sok humorral és (ön)iróniával mesél gyerekkoráról, a traumafeldolgozás építő mivoltáról, írói módszeréről, tanári tapasztalatairól, és a kortárs magyar irodalmi és színházi életről.

    HATÁRSÉRTŐK - „Ne haragudjatok ránk, mi nem szoktunk hozzá, hogy a minket érintő kérdésekben véleményünk legyen”

    HATÁRSÉRTŐK - „Ne haragudjatok ránk, mi nem szoktunk hozzá, hogy a minket érintő kérdésekben véleményünk legyen”
    Galambos Rita oktatási szakértő, a Demokratikus Ifjúságért Alapítvány vezetője. Szerinte a gyerekeket mintha szándékosan nevelnénk le arról, hogy a politikával foglalkozzanak, a magyar közoktatás pedig kiveti magából a reformereket. Az egyházi iskolák mindeközben ma a szabadság szigetei lehetnek a jó oktatásban. Ez a Határsértők nyolcadik része.
    Logo

    © 2024 Podcastworld. All rights reserved

    Stay up to date

    For any inquiries, please email us at hello@podcastworld.io