Logo

    pedagogik

    Explore " pedagogik" with insightful episodes like "Så blir du framgångsrik med Kim Juhlin", "KPN12 Elza Dunkels – Vad kan vi lära av ungas lärande?", "KPN12 intervju med Elza Dunkels", "KPN12 Elza Dunkels – Vad kan vi lära av ungas lärande?" and "KPN12 intervju med Elza Dunkels" from podcasts like ""Med målet i sikte", "KPN12 – Kommunikation på nätet", "KPN12 – Kommunikation på nätet", "KPN12 – Kommunikation på nätet (HD)" and "KPN12 – Kommunikation på nätet (HD)"" and more!

    Episodes (7)

    Så blir du framgångsrik med Kim Juhlin

    Så blir du framgångsrik med Kim Juhlin

    Kim Juhlin, framgångsterapeut, berättar hur vi blir framgångsrika, på vårt eget sätt. Efter studier inom bland annat psykologi, pedagogik och behandling och över 15 års erfarenhet av samtalsterapi, ger nu Kim sina bästa råd till dig som vill hitta din drivkraft och rätta riktning i livet. I podden talar Kim även om sin väg till där han är idag: en resa som höll på att ta slut, innan den ens hann börja.

    Med målet i sikte är en podd från Iris Sverige AB.
    www.iris.se

    Med målet i sikte är en podd från Iris Hadar AB.
    www.iris.se

    Pedagogisk dokumentation som meningsskapande verktyg

    Pedagogisk dokumentation som meningsskapande verktyg
    Arbetet med pedagogisk dokumentation i förskolan syftar till att synliggöra hur verksamheten tillgodoser barnens möjligheter till lärande i enlighet med läroplanens mål och intentioner. Verksamheten ska utvärderas vilket kräver kunskap om vad varje barn behöver för att utvecklas (barnperspektiv) liksom kunskap om hur barn tänker och hur de förstår världen (barns perspektiv). Denna kunskap kräver gemensam reflektion, pedagogisk dokumentation och ett vetenskapligt förhållningssätt vilket betyder en kritisk granskning av den egna rollen samt analys av vad som sker i verksamheten.

    Pedagogisk dokumentation som meningsskapande verktyg

    Pedagogisk dokumentation som meningsskapande verktyg
    Arbetet med pedagogisk dokumentation i förskolan syftar till att synliggöra hur verksamheten tillgodoser barnens möjligheter till lärande i enlighet med läroplanens mål och intentioner. Verksamheten ska utvärderas vilket kräver kunskap om vad varje barn behöver för att utvecklas (barnperspektiv) liksom kunskap om hur barn tänker och hur de förstår världen (barns perspektiv). Denna kunskap kräver gemensam reflektion, pedagogisk dokumentation och ett vetenskapligt förhållningssätt vilket betyder en kritisk granskning av den egna rollen samt analys av vad som sker i verksamheten.
    Logo

    © 2024 Podcastworld. All rights reserved

    Stay up to date

    For any inquiries, please email us at hello@podcastworld.io