Logo

    vuggestue

    Explore "vuggestue" with insightful episodes like "Solsortenætter episode 59 år 2020 del 2", "Solsortenætter episode 29. 1997-98", "4. De første 1000 dage (del 2)", "3. De første 1000 dage (del 1)" and "2. Børn fejler ikke - de øver sig" from podcasts like ""En arbejdsskrue løs", "En arbejdsskrue løs", "Barnets første 1000 dage", "Barnets første 1000 dage" and "Barnets første 1000 dage"" and more!

    Episodes (6)

    4. De første 1000 dage (del 2)

    4. De første 1000 dage (del 2)
    Hvordan lærer barnet at opfatte sig selv i sociale relationer? Hvad er formålet med afmålt begejstring? Og hvordan kan professionelle agere som barnets guide?

    Det er et par af emnerne i dette afsnit, hvor to undervisere på SOSU Østjylland, Britta Andersen og Henrik Gansgaard Jensen, sætter fokus på projektet "Barnets første 1000 dage".

    Vært: Peter Mathiasen

    Du kan læse mere om SOSU Østjyllands forskellige efteruddannelsestilbud på https://www.sosuoj.dk/efteruddannelse-og-kurser/

    Klar på at læse en god bog om emnet? Gå på opdagelse i litteraturlisten:

    John Bowlby: ”En sikker base – tilknytningsteoriens kliniske anvendelser”
    Daniel Stern: ”Spædbarnets interpersonelle verden”
    Susan Hart: ”Mikro- og makroregulering”
    Susan Hart: ”Fra tilknytning til mentalisering”
    Susan Hart: ”Betydningen af samhørighed”
    Ida Brandtzæg m.fl: ”Se barnet indefra”
    Kari Killén: ”Forebyggende arbejde i daginstitutioner – samspil og tilknytning”
    Charlotte Ringsmose, Jonas Dissing El Kabier: ”Små børns hjerneudvikling”
    Karsten Hundeide: ”Introduktion til ICDP-programmet”
    Per Schultz-Jørgensen: ”Broen til det andet menneske”

    3. De første 1000 dage (del 1)

    3. De første 1000 dage (del 1)
    Hvad foregår der i barnets hoved de første leveår? Hvordan lærer barnet at regulere sin adfærd? Og hvad husker nervesystemet, når hukommelsen endnu ikke er udviklet?

    Sådan lyder et par af spørgsmålene i dette afsnit, hvor to undervisere på SOSU Østjylland, Britta Andersen og Henrik Gansgaard Jensen, sætter fokus på projektet "Barnets første 1000 dage".

    Vært: Peter Mathiasen

    Du kan læse mere om SOSU Østjyllands forskellige efteruddannelsestilbud på https://www.sosuoj.dk/efteruddannelse-og-kurser/

    Klar på at læse en god bog om emnet? Gå på opdagelse i litteraturlisten:

    John Bowlby: ”En sikker base – tilknytningsteoriens kliniske anvendelser”
    Daniel Stern: ”Spædbarnets interpersonelle verden”
    Susan Hart: ”Mikro- og makroregulering”
    Susan Hart: ”Fra tilknytning til mentalisering”
    Susan Hart: ”Betydningen af samhørighed”
    Ida Brandtzæg m.fl: ”Se barnet indefra”
    Kari Killén: ”Forebyggende arbejde i daginstitutioner – samspil og tilknytning”
    Charlotte Ringsmose, Jonas Dissing El Kabier: ”Små børns hjerneudvikling”
    Karsten Hundeide: ”Introduktion til ICDP-programmet”
    Per Schultz-Jørgensen: ”Broen til det andet menneske”

    2. Børn fejler ikke - de øver sig

    2. Børn fejler ikke - de øver sig
    Hvordan indgår man som professionel i dialog med forældre om barnets uhensigtsmæssige adfærd? Hvornår er det rigtige tidspunkt for samtalen? Og hvilken betydning får "det første knæk" for barnet og forældre?

    Det ser vi nærmere på i dette afsnit, hvor to undervisere på SOSU Østjylland, Britta Andersen og Henrik Gansgaard Jensen, sætter fokus på projektet "Barnets første 1000 dage".

    Vært: Peter Mathiasen

    Du kan læse mere om SOSU Østjyllands forskellige efteruddannelsestilbud på https://www.sosuoj.dk/efteruddannelse-og-kurser/

    Klar på at læse en god bog om emnet? Gå på opdagelse i litteraturlisten:

    John Bowlby: ”En sikker base – tilknytningsteoriens kliniske anvendelser”
    Daniel Stern: ”Spædbarnets interpersonelle verden”
    Susan Hart: ”Mikro- og makroregulering”
    Susan Hart: ”Fra tilknytning til mentalisering”
    Susan Hart: ”Betydningen af samhørighed”
    Ida Brandtzæg m.fl: ”Se barnet indefra”
    Kari Killén: ”Forebyggende arbejde i daginstitutioner – samspil og tilknytning”
    Charlotte Ringsmose, Jonas Dissing El Kabier: ”Små børns hjerneudvikling”
    Karsten Hundeide: ”Introduktion til ICDP-programmet”
    Per Schultz-Jørgensen: ”Broen til det andet menneske”

    1. Introduktion

    1. Introduktion
    Hvorfor er de første år i barnets liv så vigtige? Er flere generationer blevet 'tabt på gulvet'? Og er det overhovedet muligt som professionel i en daginstitution at rette op på udsatte børns adfærd og udvikling?

    Det får du svaret på i dette afsnit, hvor to undervisere på SOSU Østjylland, Britta Andersen og Henrik Gansgaard Jensen, sætter fokus på projektet "Barnets første 1000 dage".

    Vært: Peter Mathiasen

    Du kan læse mere om SOSU Østjyllands forskellige efteruddannelsestilbud på https://www.sosuoj.dk/efteruddannelse-og-kurser/

    Klar på at læse en god bog om emnet? Gå på opdagelse i litteraturlisten:

    John Bowlby: ”En sikker base – tilknytningsteoriens kliniske anvendelser”
    Daniel Stern: ”Spædbarnets interpersonelle verden”
    Susan Hart: ”Mikro- og makroregulering”
    Susan Hart: ”Fra tilknytning til mentalisering”
    Susan Hart: ”Betydningen af samhørighed”
    Ida Brandtzæg m.fl: ”Se barnet indefra”
    Kari Killén: ”Forebyggende arbejde i daginstitutioner – samspil og tilknytning”
    Charlotte Ringsmose, Jonas Dissing El Kabier: ”Små børns hjerneudvikling”
    Karsten Hundeide: ”Introduktion til ICDP-programmet”
    Per Schultz-Jørgensen: ”Broen til det andet menneske”
    Logo

    © 2024 Podcastworld. All rights reserved

    Stay up to date

    For any inquiries, please email us at hello@podcastworld.io